Ik vertrek!

1 maart 2013 - Broeksterwald, Nederland

Nog 2 daagjes en dat sta ik op Schiphol. Lang heb ik me niet echt bezig gehouden met het feit dat ik echt weg ga, want Zuid Afrika was nog lang niet inzicht. De maanden zijn nu om gevlogen en nu is het dan echt zo ver. Maandag hoop ik te vertrekken vanaf Schiphol naar Dubai. In Dubai op het vliegtuig naar Johannesburg en dan vervolgen we onze reis naar het dorpje Phuthadithjaba ons verblijfplaats op het trainingskamp van de Stichting CAN. Nu heb ik nog snel even een blog aangemaakt voor al de mensen die mij willen gaan volgen. Tjah wel op het nippertje, maar dat pas wel bij mijn karakter;P

Ik doe samen met 11 studenten van het ROC Menso Alting het horizonjaar, dit is een volledig jaar gericht op je horizon verbreden. Ik heb de afgelopen maanden trainingen gehad van Stichting CAN, en me verdiept in de Nederlandse maatschappij. Op school diverse lessen gevolgd zoals culturele antropologie, engels, workshops, en maatschappelijke stages voor Stichting Present Groningen gelopen bij het leger des heils, NOVO, Veldspaat enz. De laatste drie maanden van het Horizonjaar nu in maart vertrekken we naar Zuid Afrika om daar ontwikkelingswerk te gaan doen. Zoals HIV,Aids en hygiene voorlichting, helpen bij de landbouwprojecten, mee lopen in ziekenhuizen en crechés, kinderkamp organiseren. We werken samen stichting CAN (Corelsa Aid-s Network) die al vele projecten heeft lopen in Zuid Afrika. De visie van de stichting is om er niet zomaar wat neer te zetten of de mensen geld en middelen te geven. Maar om iedereen in beweging te laten komen en het zelf op pakken met eigen middelen. Met z’n allen zamelen we geld in voor de Stichting en om ons reis te kunnen bekostigen.

Als u het initiatief wilt steunen kunt u een gift overmaken op 343372703, ovv Horizonjaar Trientsje.

Postadres is:

Crossroads Adventure Academy
PO Box 182
Kestel 9860
Free State, South Africa

Laat gerust een bericht achter! En zoek me anders op via Skype, facebook of stuur een email. Kortom genoeg opties om in contact te blijven. Ik krijg daar ook een Zuid Afrikaans telefoonnummer voor iedereen die mij wil bellen.

Tot over 3 maanden,

Liefs Trientsje Wijnsma